Pemulihan Home Untuk Berpeluh

Pemulihan Home Untuk Berpeluh

Berpeluh sering dilihat sebagai masalah; bukannya dilihat sebagai satu fungsi badan yang penting, ia mengambil berat dari segi sosial yang tidak boleh diterima dan untuk tahap tertentu, menjijikkan. Hasilnya, terdapat pasaran siap dalam ubat berpeluh komersial, yang direka untuk mencegah peluh atau menghilangkan bau busuk, dan produk yang lebih berkuasa yang direka untuk menyasarkan peluh berlebihan. Tetapi bagaimana pula dengan ubat rumah untuk berpeluh, dan sebagai masyarakat terus beralih ke arah gaya hidup yang lebih mesra alam, apa peranan yang dimainkan oleh ubat rumah untuk berpeluh perlu dalam menyelesaikan masalah ini?

Salah satu remedi rumah semula jadi yang paling banyak dipetik untuk berpeluh dibuat dengan mencampurkan tepung jagung dan serbuk penaik, yang kemudiannya ditekan di bawah ketiak untuk menyerap peluh - sedikit seperti anti-perspirant. Dengan menggunakan kaedah ini, anda boleh mengelakkan jalan keluar dengan alternatif arus perdana mesra alam-un, yang tidak hanya baik untuk planet ini, tetapi juga baik untuk anda yang berada di masa yang sama. Juga, ia adalah murah untuk membuat, dan mengambil masa yang singkat sama sekali untuk menyediakan, menjadikannya penyelesaian yang ideal untuk sweater yang berlebihan.

Sebagai alternatif, mencuci teh sage boleh bekerja keajaiban untuk mencegah dan menutup berpeluh. Cubalah minuman teh, dan kemudian basuh di bawah ketiak untuk menghilangkan peluh dan meninggalkan bau yang segar di tempat mana-mana bau yang tidak diingini. Mudah untuk membuat, kos efektif dan berkuasa, teknik ini adalah lagi satu ubat semula jadi, yang tidak mengambil jalan keluar dengan bahan kimia yang merosakkan atau toksin.

Ubat rumah untuk berpeluh boleh menjadi cara yang benar-benar hebat untuk menjimatkan wang dan menyelamatkan alam sekitar. Daripada memilih aliran utama produk berasaskan kimia anti-peluh, mengapa tidak mengambil jalan keluar dengan rawatan rumah anda sendiri untuk berpeluh, untuk menangani masalah dan membuat anda merasa lebih segar dan lebih yakin untuk lebih lama. Walaupun ia mungkin memerlukan sedikit eksperimen untuk menentukan yang terbaik untuk anda, tidak syak lagi berbaloi untuk meneroka pelbagai rumah berpeluh rawatan yang yang telah diiktiraf.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar