Penyembuhan Untuk kuku jari kaki Kulat

Penyembuhan Untuk kuku jari kaki Kulat

Kita semua tahu bahawa kulat kuku jari kaki adalah tidak seronok di semua untuk mempunyai dan bahawa mereka adalah, lebih kerap daripada tidak, disebabkan oleh kelembapan. Hal ini terutama berlaku untuk orang yang memakai kasut sepanjang masa. Dalam kes seperti ini ada beberapa perkara yang boleh anda lakukan untuk membantu menyembuhkan jangkitan.

Ubat untuk kulat kuku jari kaki berbeza-beza. Anda boleh cuba krim kedai membeli dan salap atau anda boleh cuba beberapa rawatan rumah yang boleh menjadi hanya sebagai berkesan.

- Jika anda memakai kasut di tempat kerja, anda perlu mengambil beberapa jam dan mengambil kasut anda untuk rendam kaki anda dalam garam Epsom dan kemudian memakai stokin baru untuk sepanjang hari. Ini mungkin kelihatan seperti banyak kerja tetapi jika anda lakukan setiap hari, ia akan membantu membersihkan jangkitan kulat. Jika anda tidak perlu berjalan di sekitar sepanjang hari dan akan menghabiskan masa yang agak lama di depan komputer atau duduk, ia adalah lebih baik jika anda tidak meletakkan kasut pada saat-saat akhir.

- Pada waktu malam, tidur dengan kaki anda di luar selimut. Sekiranya kaki anda menjadi sejuk, memakai sepasang stoking tetapi mengurangkan tips off untuk memberikan jari kaki anda beberapa pengudaraan. Pokoknya adalah untuk menjaga kaki anda mempunyai ventilasi yang baik kerana kulat berkembang maju dalam kehangatan.

- Minyak Tea Tree juga penawar terkenal untuk kulat kuku jari kaki. Ia agak berkesan dan membantu dalam meningkatkan lagi keadaan kuku kaki anda. Saya tidak benar-benar pasti tentang bagaimana ia berfungsi, dengan tepat, tetapi ia juga membantu dalam merawat tinea pedis.

Pada asasnya, idea di sini adalah untuk menjaga kaki anda sentiasa kering. Menggunakan talkum untuk mengelakkan lembap dan menukar sarung kaki anda dengan kerap. Jika anda tidak perlu memakai kasut, memakai selipar atau sandal supaya kaki anda akan menerima pengudaraan yang amat diperlukan. Semua perkara ini sedikit akan membantu dalam menyumbang kepada jangkitan membuat anda lebih baik dan akhirnya membantu membersihkannya. Magnesium sulfat juga membantu sebagai agen pengeringan berkesan dan begitu juga garam Epsom. Jadi, menyimpan ini berguna apabila anda memakai kasut dan merasakan bahawa kaki anda lembap. Ini akan membantu mengeringkan kaki anda dengan cepat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar