Rawatan hitam kuku jari kaki Kulat

Rawatan hitam kuku jari kaki Kulat

Black kuku jari kaki Kulat adalah penderitaan yang lebih biasa daripada apa yang sesetengah orang berfikir. Hal ini terutama berlaku di kalangan mereka yang sering berjalan berkaki ayam di tempat-tempat awam seperti di pantai, di tepi kolam renang dan juga atlet. Dalam erti kata lain, ia adalah penderitaan yang biasa di kalangan orang-orang yang kaki sering lembap. Jadi, apakah tanda-tanda? Ia termasuk bintik hitam pada kuku kaki orang itu, bagaimanapun, terdapat pelbagai sebab mengapa seseorang mungkin mempunyai kuku kaki hitam seperti dipijak oleh seseorang atau memakai kasut yang terlalu ketat. Oleh itu keperluan untuk pemeriksaan oleh doktor untuk memastikan bahawa apa yang anda sebenarnya mempunyai kulat hitam atau mungkin sesuatu yang lain.

Sekarang anda telah mengesahkan bahawa anda benar-benar mempunyai, anda memerlukan beberapa jenis rawatan untuk membantu mendapatkan membuangnya. Terdapat banyak sejak salap kaunter dan krim untuk dipilih tetapi jika anda mahu untuk pergi ke jalan homeopati dan pada masa yang sama, menyelamatkan diri sedikit wang, dan kemudian ada banyak rumah dibuat ubat yang anda boleh cuba dan lakukan. Anda boleh mulakan dengan membersihkan kawasan sehari-hari yang dijangkiti dan memastikan kaki anda kering sebelum anda meletakkan stoking anda. Kulat ini hidup subur di kawasan lembap dan oleh itu, menjaga kaki anda sebagai kering yang mungkin akan menjadi bantuan yang besar dalam menyingkirkan ia. Jika anda boleh, memakai kasut yang mempunyai ventilasi yang baik dan mula memakai flip flop dan bukannya berjalan di sekitar berkaki ayam. Jika kulat tidak hilang, maka anda perlu menyemak dengan profesional untuk melihat apa yang boleh dilakukan. Dia akan dapat memaklumkan kepada anda tentang kursus yang betul rawatan.

Untuk mencegah mendapat jangkitan, penting untuk menjaga kaki anda kering pada setiap masa. Menjaga kuku kaki anda dengan betul rapi juga membantu banyak. Tukar stoking dengan kerap dan memastikan bahawa mereka dibasuh dengan baik. Jika anda mempunyai kaki berpeluh, talkum membantu dalam mengambil kelembapan. Jika anda bekerja di tempat di mana anda dikehendaki untuk berjalan di sekitar berkaki ayam, kemudian melakukan membasuh kaki anda dengan sempurna selepas kerja. Ini adalah untuk mengelakkan sebarang bakteria dari masuk ke kuku anda dan kulit akhirnya menyebabkan jangkitan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar